Fordonsdekor – viktigare än vad man tror

Tänk på en reklamfilm eller en annons som du gillar. Det är inte direkt svårt att komma på någon. Tänk nu på varumärken så som FedEx, Lillebil eller liknande transportföretag. Du känner till deras logga då du har sett deras bilar. För, även om vi kanske inte helt medvetet tänker på det så landar informationen om hur en bil ser ut och om de har något budskap på så fäster det i våra huvuden och nästa gång vi behöver ett bud eller liknande så vet vi vilka vi ska kontakta – för

Syns rätt

att vi känner ett band och ett större förtroende till dem vi har sett på vägarna.

Vikten av att synas rätt är stor. När det kommer till fordonsdekor som ska få en bil att sticka ut och synas för potentiella kunder gäller det att göra det på ett så bra sätt som möjligt. Det gäller att då kunna veta vad det är man ska trycka på och lyfta fram för att det ska bli så bra som möjligt. Som det står på Brandfactorys sajt så observeras ett fordon i innerstadstrafik av ungefär 8000 potentiella kunder varje timma. Så, vad ni bör göra är att ställa er frågan: har vi råd att kanske förlora 8000 potentiella kunder i veckan genom att ha fel budskap.

Vad som även är viktigt är att företagen litar på sin reklambyrå som ska försöka ta varumärket så högt som möjligt. Men, på senare dagar så ser det ut som om byråerna får kämpa mer för sina idéer att de ska bli verklighet. Något som förstör branschen.